Google AdWords
Jednym z rodzajów i sposobów reklamowania i promowania swojej strony internetowej jest kampania AdWords określana zamiennie mianem linków sponsorowanych.
Na czym polega Google AdWords
Kampania Google polega na umieszczeniu w serwisie reklamowym Google AdWords reklamy, która będzie widoczna w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych, pojawiająca się z prawej strony ekranu. Dzięki temu reklama ta dociera do osób zainteresowanych daną tematyką odpowiadającą wpisanemu w wyszukiwarkę hasłu kluczowemu.
Korzystając z Google AdWords nie ponosi się żadnych opłat za samo umieszczenie swojej reklamy w serwisie. Opłata następuje dopiero po kliknięciu użytkownika sieci w umieszczony w reklamie link do witryny.
Link sponsorowany AdWords tworzy się obecnie w dwojaki sposób, poprzez dobranie dla swojej reklamy odpowiednich słów kluczowych oraz poprzez wybór odpowiednich witryn internetowych, na których będzie pojawiać się reklama.
Co do pozycji linku sponsorowanego w wynikach wyszukiwania, to jest ona ustalana na podstawie Wyniku Jakości strony, a także minimalnej stawki za kliknięcie – minimalne CPC. Często jednak okazuje się, że ta forma reklamy jest znacznie droższa od usług pozycjonowania strony internetowej.