Co oznacza SEO?

SEO – z ang. Search Engine Optimization, czyli „optymalizacja stron pod względem wyszukiwarek internetowych”

SEO to nic innego, jak typowe pozycjonowanie polegające na stosowaniu zabiegów mających podnieść pozycję danej witryny w wynikach wyszukiwania dla danych słów kluczowych. Do zabiegów SEO potrzebna jest wiedza z zakresu działania algorytmów wyszukiwarek. Ponieważ za pomocą tychże skomplikowanych algorytmów wyszukiwarki określają ocenę i pozycję danej strony w Internecie. Głównymi wskaźnikami dla algorytmów wyszukiwarek internetowych są link popularity, popularność, struktura oraz zawartość strony.

Pozycjonowanie - należy pamiętać

Decydując się na pozycjonowanie strony, dobierz odpowiednie słowa kluczowe wobec których twoja strona będzie pojawiać się w pierwszej 10. Nie wierz w to, że uda ci się wypozycjonować witrynę na wszystkie hasła z zakresu twojej działalności. W celu dobrania odpowiednich haseł wskazane jest, aby posłużyć się badaniami słów kluczowych, tzw. keyword research.

Link popularity - w głównej mierze to on najbardziej decyduje o wysokiej pozycji strony w wyszukiwarkach. Jest on pewnego rodzaju współczynnikiem odnoszącym się i ustalanym na podstawie ilości linków umieszczonych na innych stronach i prowadzących do jednej danej strony.

Najczęściej używaną technika w tym wypadku jest stosowanie wymiany linków pomiędzy innymi stronami www. Duża liczba linków tyczących się danej strony umieszczonych w „wielu miejscach sieci” znacznie poprawia wartość tego wskaźnika. Jednak przy tym wszystkim ogromne znaczenie ma to gdzie i jak ten link umieścimy w strukturze strony. Najbardziej pożądanym miejscem jest strona posiadająca wysoką notę w rankingu wyszukiwarek i na której znajduje się znikoma liczba linków wychodzących (skierowanych do innych stron). Link taki powinien zostać umieszczony w środku danego tekstu o tematyce odpowiadającej treści linkowanej.

Popularność strony – tą cechę kształtuje liczba wizyt indywidualnych użytkowników w ciągu określonego czasu oraz ilość czasu jaki spędził na tej stronie dany użytkownik. Ten czynnik wzrasta wraz z coraz to większym zainteresowaniem witryną użytkowników sieci oraz czasu jaki poświęcają na tej witrynie. Cechę tę podnosi się najprościej za pomocą wybierania odpowiednich haseł kluczowych i umieszczania ich w tytułach i opisach strony tym samym zachęcających także internautę po uzyskaniu wyników wyszukiwania w wyszukiwarce do wejścia na tą stronę.

Budowa i zawartość strony – wyszukiwarki internetowe przy pozycjonowaniu zwracają uwagę także na tego typu aspekty, z których najważniejszym jest używanie słowa kluczowego w całości budowy strony. I tak pamiętać należy, aby słowa kluczowego używać w odpowiedniej ilości w stosunku do całości tekstu. Słowa kluczowe znajdować powinny się na początku strony, najlepiej w nagłówkach i na początku tytułu.

 
 
© Pozycjonowanie-Gdansk.pl - pozycjonowanie-gdansk.pl